Perth, Gooseberry Hill - Reisverslag uit Perth, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu Perth, Gooseberry Hill - Reisverslag uit Perth, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu

Perth, Gooseberry Hill

Door: Yous de rooij

Blijf op de hoogte en volg Youri

12 December 2012 | Australië, Perth

Een nieuw berichtje van jullie beste vriend uit Australieee. Weet niet zo goed waar ik moet beginnen want ik heb zoveel gedaan in de afgelopen week, het lijkt net of ik hier al een maand ben. Familie neemt me overal mee naartoe!

Op dit moment zit ik bij Harry, een neef van mijn moeder. Hij heeft een heel mooi huis en een stuk grond zo groot als 5 voetbalvelden. Paarden, manege en een zwembad met glijbaan waar ik heel de dag vanaf ga. Gisterochtend stond ik al om half 7 op om te gaan mountainbiken met Harry en zijn vrienden. Een wilde rit met een heel mooi uitzicht op Perth CBD en Perth airport. Onderweg nog wat kangoeroes gespot, deze beesten zijn iedere keer weer indrukwekkend om te zien. En vanochtend ben ik alleen met Harry' s vrienden gaan mountainbiken. Best raar om met 5 wildvreemde mensen een uur te fietsen en daarna te ontbijten in een restaurant, zou ik in Nederland nooit gedaan hebben! De Australiers zijn echt anders dan Nederlanders. Wij hebben een soort arrogante, terughoudende houding tegenover andere mensen. Hier kan je zeker weten aanschuiven bij een groepje jongeren in een restaurant. The only thing you have to say is: Goodday mate, how are you?. En het gesprek eindigt tot diep in de nacht. Op straat zeg je elkaar ook gedag alsof het je beste vriend is. Zouden wij Nederlanders nog wat van kunnen leren, te beginnen bij mij. Het is dus niet alleen een heel mooi land maar ook een eye-opener, je leert er veel van.

Gisteren ben ik na het mountainbiken gedropped bij Perth. Ik was hier al twee keer eerder geweest dus het meeste had ik al gezien. Rondje King' s parc gelopen en geluncht bij een Indiaans Restaurant. De prijzen zijn hier zo shocking. Een ontbijtje (2 toast, 2 eieren, tomaat en mushrooms) kost, niet schrikken, omgerekend 18 euro!!!!!!!!!!!. Ow wacht, ik had ook nog een goor bakkie koffie. Dat is dus een beetje jammer maar ga zeker werken in een ''Hungry Jack' s'' near the Eastcoast.

Omdat ik een uur op de trein moest wachten in Perth ben ik bij een groepje zwervers gaan zitten, verhalen aangehoord en erg gelachen. Wat zijn er toch een rare mensen op de wereld haha! Schizofrenen, Borderliners, drankverslaafden en zwervers zijn er in overvloed. Mijn ouders zouden een leuk kliniekje kunnen beginnen, werk genoeg! Ook heb ik erg lang nagedacht over een studie, want deze keuze moet ook een keer gemaakt worden. En net zoals bij mijn zus valt de appel niet ver van de boom, en heb daarom besloten dat ik de HBO verpleegkunde opleiding ga doen volgend jaar, en ja, ik zou ook graag in de psychiatrie willen werken, veel verschillende mensen, banden opbouwen met patienten en nooit saai! Misschien ligt er zelfs nog wel een kans in de toekomst voor dokter maar dat zie ik dan wel, ben jong genoeg.

Om weer terug te komen op mijn reis: morgen ga ik naar Fremantle, een oud stadje naast Perth en vertrek ik voor drie nachten naar een achterneef van 25. Woont aan de Swan River en is dichtbij Perth' s nightlife! Eindelijk weer party' en!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Youscootje



  • 12 December 2012 - 06:17

    Yvonne:

    Hallo lief, wat een leuk verslag an je. En wat een goede studiekeus ,jammer dat je geen neo natoloog wordt.
    Wat leuk dat je al die verschillende mensen ontmoet e dat iedereen open staat voor een gesprek.
    Het gaat volgens mij goed met je ,je bent zo enthousiast.
    Moet nu gaan werken dikke knuffel.

    Vonnie

  • 12 December 2012 - 09:49

    Mama:

    Lieve yous, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Interessant he al die verschillende mensen. Leuk dat iedereen zo spontaan is. Je studie keus is niet zo toevallig denk ik, je hebt het er al vaak over gehad. Mogelijk weer een parnassiaan erbij. Leuk dat je naar Adriaan gaat , veel plezier. Met ons gaat het goed. De pennepen mist je hoor, als ik je naam roep gaat ze heel snel rechtop zitten en naar buiten kijken. Vanavond heb ik vergadering dus geen toko Ashley voor je .Nou lieverd uitkijken en geniet, kus van mama.

  • 12 December 2012 - 16:59

    Ria:

    Hay Jous
    Zo te lezen heb jij het super naar je zin jij komt je tijd wel door, tijd tekort vermoed ik.
    Mooi verslag schrijf je zou er een boek van maken heel boeiend.
    Hier gaat alles zijn gang we zijn met het kerstmenu bezig word heel lekker.
    Have fun en tot ziens xxx

  • 13 December 2012 - 11:40

    Opa:

    hoi Your.

    Leuk verslag temeer omdat ik alles voor me ziet waar je komt en gaat.
    Leuk je studie keus.zat er wel in.Altijd werk in goede en slechte tijden.
    Doe je de groeten aan adrian ? ( bored elephants) hij weet wat ik bedoel.
    Veel plezier in Perth.

    liefs opa

  • 14 December 2012 - 12:09

    Frits:

    Hoi Your,

    Fijn dat het zo goed gaat. Jammer van de prijzen. Met jouw budget kun je alleen nog maar ontbijten en slapen in de buitenlucht. Het is koud en vanmiddag weer regen. Ik zou best een weekje wilen ruilen. groetjes aan iedereen.

    frits

  • 14 December 2012 - 14:00

    Chiara Poels:

    Hoi Youri,

    Klinkt supergaaf al je verhalen!! Leuk hea, al die verschillende mensen! En ja.. Nederlanders zijn inderdaad niet de meest gastvrije mensen haha! Daar ben ik na Kenia ook achter. Ben benieuwd naar je volgende verhaal, ga je zeker verder volgen!

    Have fun! xx

  • 22 December 2012 - 01:04

    Non:

    Hallo schatje.
    Klinkt super allemaal. Leuk dat je zoveel ziet en leert en kan nadenken over je toekomst :) en leuk dat je verpleegkunde wilt gaan doen! Echt iets voor jou schat!
    Gezellig met de hele family bij Parnassia!

    Havefun mop!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Op 1 December 2012 vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en 1 maand Thailand. De planning: 2 December - 2 Januari West-Australie (Perth, Mandurah, Margaret River) 2 Januari - 8 Januari Alice Springs (3 dagen tour door de outback) 8 Januari - 26 April een buspas vanaf Cairns tot Melbourne via Townsville, Rockhampton, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast, Newcastle, Sydney, Canberra, Melbourne. 26 April - 27 Mei Thailand e.o.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 8112

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 26 April 2013

Australië

Landen bezocht: