Thailandia - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Youri Rooij - WaarBenJij.nu Thailandia - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Youri Rooij - WaarBenJij.nu

Thailandia

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri

22 Maart 2013 | Thailand, Ko Lanta

Sawadiekap!

Lang geleden dat ik iets geschreven heb, las net dat de laatste keer in Melbourne was. Mijn reis door Australië lijkt alweer erg lang geleden. Op dit moment lig ik op een kamer met twee Engelse jongens in Ko Lanta, Ze liggen nog te slapen (het is 12 uur) want we zijn gisteravond naar een strandfeest geweest.

Vanaf Melbourne ben ik naar Bangkok gevlogen, lange reis van bijna 13 uur en had een hotelkamer geboekt vlakbij het vliegveld. Twee nachten bijgekomen van de vlucht en een beetje bij het zwembad gelegen. Daarna een taxi genomen naar een hostel in Bangkok. Bangkok is één grote chaos, duizenden scooters auto's en tuctucs. Veel goedkope winkeltjes, lekker eten en vriendelijke mensen. Je kan beter wel met een groepje de stad ingaan.

Daarna een bus genomen van Bangkok naar Phuket. Zat geloof ik niet in zo'n toeristische bus, was de enige blanke. De uitdrukking ''het is maar waar je wieg staat'' vond ik altijd een beetje achterhaald. Maar wij mogen van geluk spreken. Zit ik in de bus met mn iphone, dure kleren, veel van de wereld gezien, gezond lichaam en tanden & opgeleid. Naast me een Thaise man, rond de 50 (denk ik, zou zomaar 35 kunnen zijn), gore kleren, sprak geen engels & was de helft van zn tanden al verloren.

In Phuket heb ik dus deze Engelsen en Walishe (meisjes uit Wales, geen idee hoe je dat zegt in het Nederlands) meisjes ontmoet, samen met een jongen uit Ierland, een vrouw uit Italie, een meisje uit Zweden en een jongen en meisje uit Noorwegen. Zijn een paar avonden met elkaar uitgeweest in Phuket waar we weer veel hebben meegemaakt. Daarna met zn allen een boot geboekt naar Ko Phi Phi, wat voor mij een hemel op aarde is. Een eiland midden op de oceaan, met palmbomen, hoge rotsen, witte stranden en een blauwe zee. We hadden een paar bungalows geboekt op het eiland met een zwembad wat uitkeek op het eiland, wat een rotleven. Prive-bootje gehuurd naar de eilanden rondom PhiPhi waar de film ''The Beach'' is opgenomen en naar een eiland geweest waar de James Bond film ''The man with the golden gun'' gedeeltelijk is opgenomen.

Toen zijn we opgesplitst, ik ben met de meisjes uit Wales en de jongens uit Engeland, waar ik al de hele tijd een goede klik mee had, verder gereisd naar Ko Lanta. Een ander eiland wat iets rustiger is, heb je zeker nodig na Phi Phi. Beetje op het strand gelegen en alles gewassen en goed geslapen. Morgen gaan ze alle vier naar Ko Phanghan, helaas kan ik daar niet heen want alles is volgeboekt (zij hadden dit al weken geleden geboekt). Dus ik ga naar een eiland ten noorden van Ko Phanghan, Ko Samui. Hier zijn de Noorweegse jongen en meisje, en de Italiaanse.

Maar als je op reis bent gebeurt er ook wel is iets vervelends. De jongen uit Noorwegen waar ik dus een week mee heb gereisd is gisteren betrokken geweest bij een scooterongeluk. Iemand heeft op hem ingereden toen die stond te wachten. En dat op een klein eiland ver van het Thaise vasteland. Maar schijnbaar zijn de ziekenhuis en doktersposten heel erg goed. Na een operatie van 4 uur aan z n scheenbeen in een privé-kliniek door een westerse arts maakt die het weer goed. Hij moet nog 5 dagen in het ziekenhuis blijven en ga hem zeker opzoeken als ik daar ben morgen. Vervelend is wel voor hem dat zijn reis hierbij eindigt en volgende week naar huis vliegt.

Daarna hebben we met heel de groep afgesproken om nog 3 dagen in Bangkok door te brengen! Dan splitsen we allemaal op naar andere landen, ja dat is heel normaal als je reist met backpackers. Twee Engelsen gaan naar huis, Twee meisjes uit Wales naar Australie, Italiaans naar Italie en het Noorweegse meisje naar Maleisie. En waar ga ik heen? Ik neem een vlucht naar Vietnam blijf daar een maand, vlieg daarna terug naar Bangkok om eindelijk, na 5 maanden, mijn ouders en zus te zien. En wat kijk ik daar naar uit!!


Ciao xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Maart 2013 - 10:21

    Maggie:

    Heerlijke verhalen ik geniet mee vanuit de kou in Nederland, ondanks dat het boven 0 is voelt het als min 10!!! Veel plezier in VIetnam ik heb hier hele mooie verhalen over gehoord!!! Liefs Mag

  • 22 Maart 2013 - 19:19

    Frits:

    Hoi Your,

    Mooi verslag. Je hebt toch wel een geweldige reis. Ko Samui schijnt ook prachtig te zijn. Nu weer naar Vietnam.Het wordt een beetje afzien volgend jaar weer in de schoolbanken. Denk je nog na over een vervolgstudie? We missen je wel erg hoor, maar het duurt nu niet meer zolang totdat we je weer zien. Het is hier al 5 maanden koud. DE winter eindigt maar niet hier. 's-Nachts vorst en overdag 1 graad boven 0 met een harde wind. We verlangen heel erg naar tropische stranden, noedelsoep en bier. Met Penny gaat het ook goed. Ze is de snelste leerling van de klas, alleen buiten de klas is het weer gewoon Penny (dus niet luisteren). Harry en Kliko liggen veel op de elektrische deken. Maak je nog veel foto's? Doet het netbook het nog. In Ko samui kun je misschien je telefoon laten maken. Veel plezier en niet zoveel spenden. XXX Frits

  • 22 Maart 2013 - 22:32

    Tante An:

    Lieve Schat,

    Wat kan je toch leuk schrijven! Ook al "spreken" we elkaar vaak, is het toch weer leuk zo'n lang verhaal te lezen. Jammer dat je tel het niet doet, kunnen we niet meer 's morgens vroeg appen.

    Nou zoals je van iedereen hoort, het is hier koud,koud,koud bah. Ik hoop dat we een lange warme zomer krijgen, kunnen we lekker drankjes doen in de tuin. Rook je trouwens nog? Ik hoop het niet.

    Hier alles z'n gangetje. Lekker weekend nu, morgen gaan mam en ik gezellig bakkie doen bij Lies en even naar de markt in Rijswijk. Zondag lekker relaxen, want ik heb een hele drukke week gehad.

    Je hebt weer een leuke groep mensen om je heen zo te lezen en te horen.Lekker gek doen, feesten en veel geld uitgeven; je zal hard moeten werken van de zomer in het Vispaleis! Nog 5 weken dan zie je pap en mam weer, wat zal het weerzien geweldig zijn.

    Vietnam lijkt me ook geweldig. Iedereen die daar geweest is vindt dit een bijzondere ervaring.Wel voorzichtig doen, want de schrik zit er bij mij nog goed in.... Verstandig dat je er niets over hebt geschreven.

    Youssie ik ga Tompie uitlaten en lekker naar mijn mandje!!!

    Dag lieffie love you xxxxxxxxx
    Miss you

  • 22 Maart 2013 - 23:18

    Opa:

    hoi your

    Je kan wel bij BNN op reis gaan werken zo goed zijn je verslagen.Ik lees ze met veel plezier.
    Het is hier kl.....n weer En binnen is het cosy.
    love opa. xx

  • 24 Maart 2013 - 16:12

    Evelien Hantink:

    Met veel plezier je verslag gelezen. Ik ben blij, dat je het zo naar je zin hebt.
    Je ouders en je zus missen je heel erg.
    Een goede reis naar Vietnam. Moet ook erg mooi zijn,

    Groetjes,

    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Op 1 December 2012 vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en 1 maand Thailand. De planning: 2 December - 2 Januari West-Australie (Perth, Mandurah, Margaret River) 2 Januari - 8 Januari Alice Springs (3 dagen tour door de outback) 8 Januari - 26 April een buspas vanaf Cairns tot Melbourne via Townsville, Rockhampton, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast, Newcastle, Sydney, Canberra, Melbourne. 26 April - 27 Mei Thailand e.o.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 8099

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 26 April 2013

Australië

Landen bezocht: