Cairns, Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu Cairns, Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu

Cairns, Port Douglas

Door: Yousco

Blijf op de hoogte en volg Youri

22 Januari 2013 | Australië, Cairns

Halloo koude ijspegels!!

een nieuw verslagje vanuit Cairns waar het de afgelopen dagen heel lekker weer is geweest maar nu erg nat. Er schijnt een cycloon 100 km ten noorden van Cairns te zijn en daarom waait het ook erg hard.

De afgelopen dagen waren echt ge-wel-dig!! Ik raad iedereen aan om naar het Great Barrier reef te gaan, het is net een aquarium waarin je zwemt: alle kleuren vis, koraal waarvan ik niet eens wist dat het bestond maar het mooiste waren toch wel de schildpadden en haaien. En ik heb gedoken!!! Nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen of durven. Ik had een 2 dagen, 1 nacht tour geboekt. Op de boot heb ik erg leuke mensen ontmoet en dat maakt je reis toch wel een stuk leuker. Een jongen uit Melbourne met een vriend uit Engeland en de jonge(36), vrolijke Maggie, haar ga ik zeker in Nederland opzoeken. Wat konden we lekker in het Nederlands ''lullen'' over iedereen op de boot. De boot was voorzien van het lekkerste eten, een 1 bij 1 cm wc en een 1 minuut douche. Gelukkig hadden we een windstille en zonnige dag waardoor het water nog blauwer en mooier leek. Wat ben ik soms toch een lucky bastard.

De dag erna ben ik met Maggie, de jongens op gaan zoeken in Port Douglas, zo'n 50km ten noorden van Cairns. Dit is een lekker laid-back, echt Australisch dorpje. Heerlijk strand, leuke winkels en erg rustig. We zijn met zn vieren naar Mossman creek geweest, een mooie rivier waar ik op me plaat ben gegaan, Maggie een BTB ring is verloren en toen we terugkwamen de hele auto was ondergescheten door vogels. Maar wat hebben we gelachen. S'avonds in backpackers geslapen waarvan de kamer een soort vrieskist was.

Maar aan alles komt een eind en de jongens gingen terug naar Melbourne, Maggie terug naar vrienden in Port Douglas en ik naar het partyhostel van Cairns: Gilligans. Leuke mensen ontmoet, aardig gefeest en goor gegeten. Maarja het was gratis en gratis is top!

Op dit moment zit ik bij mijn nicht voor de laatste nacht in Cairns. Morgen naar Townsville en overmorgen naar Airlie Beach. Op naar de zon, een nieuw avontuur en nieuwe vrienden!

Cheers xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Januari 2013 - 09:20

    Yvonne:

    Wat kan jij leuk schrijven.
    De foto's waren ook zo mooi en wat een avontuur om te duiken .
    Het leukste is dat je zoveel mensen tegenkomt,jammer soms dat het voor zo kort is.
    Hier in Nederland nog steeds koud en winters,maar ik geloof dat het volgende week minder koud gaat worden.
    Gister heeft Thom een hele lieve poes meegenomen van de tuin,die was aan komen lopen.
    Zo lief is ze,maar Hans wil haar niet.
    Dus nu bij iedereen leuren of ze een poes willen.
    Met de kids gaat het goed.
    Erik gaat eind februari naar marokko ,hij is helemaal blij.
    Gister had hij een 9voor zijn economie ,het wordt nog wat met hem.
    Bas gaat aanstaand weekend met zijn werk naar winterberg om te skiën.
    Helemaal geweldig vindt hij het.
    Kiek heeft een leuk pakje gekocht voor de carnaval ,ja your dat komt hier er ook weer aan. Ze overnachten in een hotel want ik geloof dat die bus niet meer rijdt,verder zijn ze druk bezig om een vakantie uit te zoeken voor de zomer.
    Verder gaat het met ons ook goed,we zijn aan het lijnen ,maar dat is ook niets nieuws.
    Nu lieve schat heel veel plezier ,ga lekker genieten want de tijd gaat best hard.
    Mis je wel hoor een hele dikke knuffel van vonnie

  • 22 Januari 2013 - 15:45

    Netty Hitsert:

    Lieve Your

    Wat maak je toch veel mee he?? En wat een bijzonderheid al die mooie dingen. We zijn trots op je hoe je alles onderneemt. Maar beloof me 1 ding je gaat er niet wonen he??????????? dat kun je pap en mam niet aandoen.
    Geniet en oh jongen wat zal jij moeten wennen eind van het jaar als je weer aan de studie moet.
    Liefs pap mam

  • 22 Januari 2013 - 20:09

    Anja:

    Lieve Youssie,

    Je kan altijd nog schrijver worden!!! Leuk hoor.
    Je moet wel wat meer op je site schrijven, want niet iedereen heeft FB en appt. En ook leuk als dagboek voor jezelf. Wat heb je al veel gedaan en veel gezien he???!!!

    Ik ben trots op je hoor zo in je eentje!! Enne.... eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat je het zou kunnen.

    Wel jammer dat het zo ontzettend duur is, bijna niet te doen. Probeer een beetje zuinig te zijn. Je bent ook bijna jarig zal ook heel vreemd zijn voor jou en ons. Wij gaan bowlen en eten met zn allen , we vieren het echt wel hoor.

    Je mist wel de beessies he? Kan ik me zo voorstellen. gaat goed hoor met Harry, Kliko, Senna en Tommy xxx

    Het is hier nog steeds zo kouh bah. Ik hou niet van de kou en de sneeuw, zal blij zijn als het weer een beetje voorjaar is.

    Nou lieffie we appen, skypen weer.

    xxxxxx Je tante An

  • 22 Januari 2013 - 23:27

    Opa:

    hoi wereldreiziger

    zo te lezen vermaak je je wel.Wel een machtig land he!Je mist stippie wel he.Je moeder jou ook
    om haar uit te laten.Your maak er wat van.Een dag komt nooit meer terug.
    Veel plezier. love opaxx

  • 23 Januari 2013 - 20:03

    Marijke:

    Hallo Youri,

    Wat een leuke verhalen schrijf je, en wat zal dat fantastische geweest zijn dat duikavontuur!
    Maar wij hebben ook wat moois in zee, vandaag wel 20 zeehondjes in zee gezien. Nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
    Hier genieten we van zon en de sneeuw. Tim is vaak aan het snowboarden bij de Stormvloedkering en de dijk. Lex schaatst bij de molen en Mila snowboard en schaatst en wij schaatsen. Helaas nog geen tochten kunnen doen. Hopelijk komt dat nog!
    En nog een weekje en dan gaat Tim naar Maastricht... Dat zal wel gek zijn, maar ik denk dat hij in de weekenden nog veel thuis zal zijn. Hij heeft al veel contact met zijn nieuwe medestudenten.
    Nou, dit was even een berichtje van de fransens. Youri, geniet heerlijk verder van alles!
    Groetjes,
    Marijke

  • 24 Januari 2013 - 10:43

    Frits:

    Hoi Your, wat beleef je toch veel. Overvallen door Aboriginals, bijna uit de lucht gevallen met Qauntas. Duiken in het GReat- Barrierreef. Je mist Penny erg he. Ze kirt en kreunt nog steeds.Doet het fototoestel het goed en het netbook? Kun je overal internetten? Jammer dat het zo duur is in Aussie. Misschien wel een goed idee om eerder naar Thailand te gaan. Je moet dan de staart doen en de eilanden, want daar komen we niet. We missen je doeii kussie. Papa

  • 24 Januari 2013 - 12:59

    Marijke:

    He Youri

    Ik vergat nog te zeggen dat dat tissuedoosje een beetje armoedig wordt ....

  • 24 Januari 2013 - 18:48

    Lize:

    Hoi lief broertje!

    Ik ben zo jaloers op al je verhalen, helemaal super!!! Het weer hier is ver-schrik-ke-lijk, niet om over naar huis te schrijven. Het is al weken onder de 0 graden en geen zonnetje maar ellendige sneeuw. Je hoort iedereen klagen, alles wordt vies, gladheid etc etc etc Typical Dutch :)))... Maar daar zal jij je weinig van aantrekken & gelijk heb je!!!
    Als we in Thailand zijn gaan we samen duiken, jaja bij deze BELOOFD... (ohmygod..) Ik ga v/d week weer lekker nachtje bij papa& mama slapen haha, om weer een beetje "leven" in huis te brengen want Penny kan alleen kirren en Harry norren hihihi

    Ik hoor je snelll xxxxx

  • 25 Januari 2013 - 16:03

    Maggie:

    Ja ik heb je blog gevonden en ik voel me vereerd ; ) leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Op 1 December 2012 vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en 1 maand Thailand. De planning: 2 December - 2 Januari West-Australie (Perth, Mandurah, Margaret River) 2 Januari - 8 Januari Alice Springs (3 dagen tour door de outback) 8 Januari - 26 April een buspas vanaf Cairns tot Melbourne via Townsville, Rockhampton, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast, Newcastle, Sydney, Canberra, Melbourne. 26 April - 27 Mei Thailand e.o.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8093

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 26 April 2013

Australië

Landen bezocht: