Melbs (Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu Melbs (Melbourne) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu

Melbs (Melbourne)

Door: Jack Rooij

Blijf op de hoogte en volg Youri

01 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Hallowaaaa,

een nieuw verslagje vanaf dit eiland door Jack. Hierzo heet ik Jack (van Jack Daniels) omdat niemand mijn naam kan uitspreken. Ik moet honderd keer vertellen hoe je het spelt en dan nog lukt het ze niet om mijn naam goed uit te spreken. Dus heb ik de naam Jack gekregen. En in Thailand heet ik gewoon weer Youri, geen zin om mezelf een Thaise naam te geven...

Op dit moment zit ik in cultureel Melbourne, de hoofdstad van de deelstaat Victoria. Het is ongeveer 900 km vanaf Sydney naar Melbourne en heb dit in twee stukken gereden. Ik heb twee nachten in Canberra geslapen, de hoofdstad van hééééél Australië. Waarom is Canberra de hoofdstad? De Australiërs konden niet kiezen tussen Sydney en Melbourne, het werd een soort strijd en daarom hebben ze het dorpje Canberra, wat dus tussen deze twee steden in ligt omgetoverd tot een hoofdstad, aldus Australische logica.

Ik vond het heel bijzonder om het parlement te zien. Ze hebben een soort tweede kamer en een huis van representatives, de afgevaardigden van elke staat. Het was zo bijzonder omdat Canberra op zondag uitgestorven is, alle parlementsleden vliegen iedere week van de grote steden naar Canberra om te werken. Ik was dus letterlijk ALLEEN in de tweede kamer van Australië, hoe vet is dat! Normaal is deze kamer op tv, zie je mensen debatten voeren en stemmen ze over wetten. En omdat ik alleen was heb ik stiekem op de stoel van de minister president gezeten en gesproken door haar microfoon, die overigens uit stond :(.

Na uitgestorven Canberra ben ik met de bus verder gegaan naar Melbourne. Een leuke stad met een grote markt (Victoria market) en een leuke haven, stranden, restaurants, oude trams, gratis bus en een ALDI. Dat is eigenlijk nog het leukste, een ALDIALDI. En zelfs met dat lelijke logo wat waarschijnlijk weer door Duitsers gemaakt is net als de LIDL. Ik sliep eerst in Nomads Backpackers, was niet zo heel schoon, bedden kraakten en geen gordijnen. Dus ben verhuisd naar Discovery Melbourne, even duur en supergoed! Hier blijf ik nu een week totdat mijn vlucht naar Bangkok gaat.

In Melbs heb ik onder andere de Australian Open bezocht, de nachtmarkt, het strand & de haven. De aankomende week wordt lekker weer verwacht dus ga denk ik erg rustig aan doen en lekker bronzen. Gisteravond ben ik uitgegaan met de twee meisjes die ik had ontmoet bij de Rocktour in Alice Springs. Hun vrienden gingen ook mee dus we zijn uiteindelijk met een grote groep naar de Irish pub gegaan. Dat Iers is zo moeilijk te verstaan, maar het gaat steeds beter.

Nou kijkbuiskids, het is vanavond movie-night in het hostel dus ga maar een goed plekkie zoeken.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX See you later, alligator. See you soon spoon. (pff slecht haha)

  • 01 Maart 2013 - 11:31

    Frits:

    Hoi Your ( Jack),

    Leuk verslag van je. Zo leren we nog eens wat van de Australische geschiedenis en waarom het onbekende Canberra de hoofdstad is geworden. Het is een goede beslissing om eerder naar Thailand te gaan, dan gaat het mjisschien niet zo hard met je geld. Je moet nog wel wat foto's naar ons sturen. We zijn nu over de helft heen en dan zien we je weer. Het is nu 1 maar en 24 april is al lekker dichtbij. Als ik zo naar je foto's kijk amuseer je je wel. Mooie stranden, Irish pubs , veel vrienden en mooi weer etc.

    Xx doeii frits

  • 01 Maart 2013 - 12:15

    Joop Hitsert.:

    hoi jack,

    die naam raak je nooit meer kwijt.Leuk verslag jij vermaakt je wel.Geen bier zeker bij de aldi?
    Gisteren op stip gepast mooie jongen!!!Constant met dat grote lijf over je heen hangen.
    Tot heden is je reis een groot succes kunnen ze je nooit meer afnemen.Mooie foto's op facebook
    Veel plezier in Thailand. liefs xxx opa

  • 01 Maart 2013 - 17:04

    Mamski:

    Lieve your

    Drink je niet te veel whiskey, JACK DANIELS.??? Wat een leuk verslag weer Your, je zat verleden week even in een dipje waar je moeder je weer heeft uitgehaald, maar zo te lezen is dat weer over. Graapig verhaal over de hoofdstad, zo weten wij het nu ook weer. Jammer dat je je ervaringen met ons niet kan delen. We zijn heel blij om jou over een aantal weken weer te zien. We gaan je nu wel echt missen hoor. Prachtig wat je allemaal meemaakt. Denk je ondertussen ook nog eens na over een studie????????????????????????

    Dikke kus mam

  • 02 Maart 2013 - 10:31

    Tante An:

    Schatsie,

    De reden waarom ze je Jack noemen is vast anders ha,ha. Nog een weekje dan zit je tijd er op in Aussie, wat is dat hard gegaan he? Maar ja dat is altijd achteraf gezien. Ik mis je wel hoor, geen bakkies en sappies doen.Ik wil je gewoon ff knuffelen (snik)
    Ik ga zo sporten, jaja je gaat het nog meemaken, ik ga snel eraf want we gaan skypen hoor ik
    Doeiiii xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Op 1 December 2012 vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en 1 maand Thailand. De planning: 2 December - 2 Januari West-Australie (Perth, Mandurah, Margaret River) 2 Januari - 8 Januari Alice Springs (3 dagen tour door de outback) 8 Januari - 26 April een buspas vanaf Cairns tot Melbourne via Townsville, Rockhampton, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast, Newcastle, Sydney, Canberra, Melbourne. 26 April - 27 Mei Thailand e.o.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 8090

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 26 April 2013

Australië

Landen bezocht: