Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Youri Rooij - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Youri

Blijf op de hoogte en volg Youri

18 Februari 2013 | Australië, Sydney

Heya mates,

gisteren na een lange busreis (13 uur) aangekomen in Sydney! Na Brisbane ben ik richting het noorden gegaan om Fraser Island te bezoeken. Ik heb 5 nachten in Rainbow Beach geslapen & op Fraser Island natuurlijk. Jeep gereden omdat er geen wegen zijn op Fraser Island, wilde dingoes (wilde herders eigenlijk) gespot en in het op 6 na mooiste meer volgens Lonely Planet gezwommen. Weer veel meegemaakt natuurlijk, vast gezeten in het zand met de jeep, een vluchtje geboekt in een heel klein vliegtuig met 8 stoelen waarbij je echt op het strand landde en weggerend voor de Dingoes haha!

Na Fraser en Rainbow beach richting Noosa gegaan. Echt hele leuke kamergenoten ontmoet uit Canada waarmee ik een paar dagen ben opgetrokken: gesurfd, gewandeld, gefeest en gelachen. We mochten op de kamers niet drinken want daar hadden ze geen vergunning voor, iedereen deed dit uiteraard en waar komt de beveiliging weer langs. Op de luidruchtigste kamer natuurlijk, logisch. Wij als een stel kleine kinderen van 20-24 jaar het bier verstopt in de douche, achter de wc-pot en onder de bedden. En we zijn niet gesnapt! Ook was een van de Canadezen half Nederlands en de enige woorden die hij wist waren: klootzak, godverdomme en hondenlul (deze woorden zouden zijn ouders veel tegen elkaar gebruiken), zo'n leuke relatie! Ook komt hij heel misschien naar Nederland als die nog geld overheeft na zijn Australische trip om zijn opa en oma te bezoeken. Hij mocht van mij ook een week bij ons verblijven zodat ik hem Rotterdam e.o kon laten zien. Dus mam & pap er komt een Canadees van de zomer langs voor een week! Er staat natuurlijk tegenover dat ik in Canada twee weken bij hem mag verblijven.

Daarna naar Byron Bay gegaan, leuk laidback plaatsje waar ik het meest oosterlijke punt van Australie heb bezocht. Helaas regende het waardoor ik er maar kort ben gebleven. Uiteraard het toeristische Nimbin bezocht, hier mag je als enige plek van Australie wiet gebruiken. Wat een junks daar niet normaal.

En nu ben ik in het grote geweldige mooi warme rijke dure upperclass SYDNEY!! Vandaag een tour door de stad gelopen met alle nieuwe mensen van dit hostel. Was best een pittige tour en ik draag natuurlijk nog steeds mn teenslippers. Mensen vinden het altijd bijzonder hoe ik op die dingen kan lopen. Door de bergen, woestijnen, jungles, met uitgaan ik draag ze overal en ze nemen me overal mee naartoe! Veel foto' s gemaakt van het Opera House, Harbour Bridge en van de hoge gebouwen.

Ook ben ik tijdens de tour gevraagd door een wildvreemd omstander of ik ''Fundraiser'' wil worden voor 18 euro per uur!! Natuurlijk wil ik dat wel, als ik mn best doe maak ik 2500 euro per maand. Ja mensen Australie is duur, maar de lonen zijn ook zo hoog. Dus morgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek om 9 uur. Wish me good luck ;)

Cheerssssssssssssss xxxxxxxxxxxxxxxxx loveeeeeeeee

  • 18 Februari 2013 - 09:33

    Yvonne Stoopman:

    Wat een leuk verslag weer lievige.
    Je moet wat in de regisserend gaan doen. Ik zou je zo graag even willen vasthouden,
    Ik hoop dat je morgen wordt aangenomen wat moet je precies gaan doen .?
    Wel lekker centen verdienen zeg ,kan je ze daarna weer lekker uitgeven.
    Het heeft vannacht weer gevroren hier ,het blijft winter in dit kikkerland.
    Vanavond heeft Erik zijn aandelen vergadering ,ben zo benieuwd hoe hij dit gaat doen. Je hoort het morgen van me.
    Dikke knuffel van Vonnie

  • 18 Februari 2013 - 21:56

    Tante An:

    Lieve Your,
    Je hebt weer een mooi verhaal, zo leuk om te lezen!! Ik hoop dat je aangenomen wordt, we horen het wel. Ik ben vanavond naar de aandeelhoudersvergadering geweest van Erik zijn "bedrijfje"was erg leuk, hij deed het heel goed.Damian en Sjors waren er ook.Ik ga je wel een beetje missen hoor, zpu graag ff een drankie en peukie met je willen doen. De helft zit er alweer op, wat gaat het hard he? Jij maakt meer mee dan wij hier. Alles hier zijn gangetje. Opa heeft net een nieuwe keuken, dus gisteren zijn huis schoongemaakt.Nu nog ff banken en morgen weer werken.
    doei lieve schat xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Op 1 December 2012 vertrek ik voor 5 maanden naar Australië en 1 maand Thailand. De planning: 2 December - 2 Januari West-Australie (Perth, Mandurah, Margaret River) 2 Januari - 8 Januari Alice Springs (3 dagen tour door de outback) 8 Januari - 26 April een buspas vanaf Cairns tot Melbourne via Townsville, Rockhampton, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast, Newcastle, Sydney, Canberra, Melbourne. 26 April - 27 Mei Thailand e.o.

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8085

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 26 April 2013

Australië

Landen bezocht: